海外展開・海外進出関連ニュース

(20/08/19) Japan’s hotel industry 2020 report

(20/08/04) Coca-Cola Japan cooperated with Taiwan’s Far Eastern to produce eco-friendly PET bottles

(20/07/15) ANA will increase international flight on August

(20/07/06) The U.K. government lifts quarantine restrictions for low-risk countries

(20/07/01) Japan is going to restart global flight for Business travelers from Taiwan, China, and Korea

日本からの渡航者・日本人に対する制限事項

3月19日から,外国人は,居留証,外交,公務の証明,あるいはビジネス上の契約履行等の証明がない限り,一律入境を禁止する。3月24日から当面の間,航空機のトランジットを禁止する。

6月22日から,短期のビジネス関係者に対する水際措置について以下のとおり一部緩和する予定。

【条件】 ①台湾滞在日数が3か月以内であること ②ビジネス目的(検品,アフターサービス,技術指導・研修,契約等)であること ③感染リスクが「低い」国/地域(低感染リスク国/地域),又は「やや低い」国/地域(低中感染リスク国/地域)からの渡航者であること ④搭乗前14日以内に「低い」又は「やや低い」以外の国/地域への渡航歴がないこと ⑤受入機関の関連証明書類,搭乗前3日以内のPCR検査陰性証明,訪台中の行程表,防疫計画書を提出すこと

【対象国・地域及び緩和措置】 ①低感染リスク国・地域:NZ,豪州,マカオ,パラオ,フィジー,ブルネイ,ベトナム,香港,タイ,モンゴル及びブータン → 入境後5日間防疫ホテル滞在後,PCR検査,結果陰性の場合,入境後21日間の自主健康管理(注)への変更申請が可能となる。 ②低中感染リスク国・地域:日本,韓国,マレーシア,シンガポール → 入境後7日間防疫ホテル滞在後,PCR検査,結果陰性の場合,入境後21日間の自主健康管理への変更申請が可能となる。

(注)自主健康管理とは,各自に以下の行動を求めるもの。①毎日自ら検温すること,②現地衛生当局にSNSで健康状況を報告すること,③外出時はマスクを着用すること,④毎日の行動・接触歴を記録すること,⑤日程表に記載されたとおりの限定的ビジネス活動に従事すること及び⑥公共の場所への出入りを極力自粛すること

ビデオ: 台湾モデル

台湾進出に役立つ経済指標

台湾のGDP推移


source: tradingeconomics.com

台湾のGDP成長率推移


source: tradingeconomics.com

台湾の人口


source: tradingeconomics.com

台湾の消費者物価上昇率


source: tradingeconomics.com

Asia Internet Usage Status: Taiwan is TOP 1 in Average Pages Viewed

Based on Comscore MMX’s data as of September 2019. Taiwan’s population is small, but the average number of pages browsed per person is the highest in Asia. Compared to last year, both the number of pages viewed and number of hours spent viewing saw a decline among Taiwanese Internet users.

Average Single Page Views Average Pages Viewed Per Person (Monthly) Total Time (in Million Minutes)
Asia Taiwan 13.4 1,562 28,459
China 29.5 869 3,645,234
India 8.0 797 970,333
Indonesia 11.0 377 308,442
Japan 33.8 1,425 115,013
Malaysia 15.4 858 70,337
Vietnam 16.9 534 39,889
Singapore 11.7 930 7,321

Source: Comscore MMX Multi-Platform, Multi-Country Key Measures, Total Audience, Sep 2019

Key online Brand in Taiwan

The sites and brands rank by total unique visitor on desktop and laptop.

<  Search/Navigation  > <  News/Information  >
1. Google 2. Yahoo 3. Bing 1. Yahoo 2. udn 3. Microsoft
<  Social Networking  > <  Instant Messengers  >
1. Facebook 2. Instagram 3. Dcard 1. Line 2. FB messenger 3. Garena
<  E-Commerce  > <  Telecom  >
1. MOMO 2. Shopee 3. PChome 1. Far EasTone 2. Chunghwa Telecom 3. Taiwan Mobile
<  Financial Service  > <  Music  >
1. CTBC Bank 2. Cathay Bank 3. E.SUN Bank 1. KKBOX 2. Spotify 3. Mojim
<  Games  > <  Videos  >
1. 巴哈姆特 2. Twitch 3. Garena 1. Youtube 2. Yahoo 3. Facebook

Source: Comscore MMX, Top 100 Properties, Total Audience, Sep 2019, Taiwan.

Source: Comscore MMX, Top 100 Properties, Total Audience, Sep 2019, Taiwan. (1,000 people)

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